Search This Blog

Wednesday, February 9, 2011

bulan dan mataharit



Pejabat Penyelidikan Astronomi di Vienna telah dapat mengesan satu keajaiban yg akan berlaku pada 9 & 23 Nov 2003,dimana akan terjadi satu gerhana bulan & satu gerhana matahari pada tarikh² tersebut tidak lama lagi. 


Bulan Ramadhan akan bermula pada 27 Oktober 2003 & berakhir pada 27 Nov 2003. Dgn itu tarikh 9 & 23 November 2003 akan jatuh dalam bulan Ramadan. Gerhana bulan pd 9 Nov 2003 akan dilihat di seluruh negara Eropah, Asia Tenggara, Benua Afrika dan Amerika, manakala gerhana matahari pd 23 Nov 2003 akan dialami penduduk Antartika & Selatan Laut Hindi. 


Seperti yg diriwayatkan oleh Imam Ja'afar Sadiq", kehadiran Imam 
Mahadi dikalangan umat manusia dibuktikan dgn berlakunya gerhana bulan & matahari dalam satu bulan yg suci, yg tidak pernah terjadi sebelumnya sejak kelahiran Nabi Muhammad s.a.w"(Ikmal Al-Din m.s 361) 


Guru Granth Sahib (Guru Nanak) dalam kitab yg diamalkan oleh 
penganut Sikh pula ada mengataan: Bila Nishkalank Avtar muncul di antara kita, bulan & matahari akan mengalu-alukan kdatangan mereka" 


Kitab Injil pula menyebut "Setelah tiba harinya, bumi gelap tanpa sinar matahari, bulan enggan menyinari malam dan bintang-bintang akan gugur dari langit syurga" 


Di dalam Kitab Taurat Allah juga menyebut dlm ayat 13:10 "Bintang-bintang tidak memancarkan cahayanya, matahari tidak menerangi alam di waktu siang dan bulan enggan bercahaya" 


Masih adakah orang2 yg menolak kebesaran Allah s.w.t? Renungan buat kita semua..

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...