Search This Blog

Thursday, December 2, 2010

...hajar hadirah...



jika kamu bahagia, itulah harapanku...
jika kamu diam aku terus sunyi...
jika kamu pergi kemana aku harus cari...
jika kamu senang ingatilah aku...
kerana aku tak pernah melupakanmu...

bila hujan turun dengan lebat, kita tak nampak matahari
namun hakikatnya,
ia tetap ada disebaliknya...
begitulah juga yang dikatakan sebagai sahabat...
walaupun tiada di depan mata,
namum mereka tetap didalam hati...

hanya perindu yang tahu
erti berjauhan dan nilai berdekatan...
hanya yang tua tahu erti remaja dan nilai usia...
hanya bila tiada,
baru tahu erti sayang dan nilai kenangan...

jika hati sejernih air, jangan biar ia keruh...
jika hati seputih awan, jangan biar ia mendung...
jika hati seindah bulan, hiasi ia dengan iman dan taqwa...
jika hatii tersentuh oleh silap, mohon diberi kemaafan...

selagi awak teman saya,
saya akan sentiasa kacau awak...
sehingga awak betul-betul bosan dengan saya...
walaupun mesej ini tidak dibalas,
saya akan sentiasa kacau dan kacau awak...
kerana pada satu saat nanti,
bila saya dah tak ada untuk pergi jauh,
dan awak tak dapat sebarang mesej dari saya,
disaat itulah awak akan merindui seorang teman yang selalu kacau awk...


salam kenangan,

hajar hadirah yasin..

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...